Monday 3 December 2012

Percaya pada KEKUATAN kita... ATASI kelemahan KITA..

komplimen dari http://www.saudagar.com.my/rahsiaseminarinternet.htm



Acannnneeee niii.... bila nak dapat visitor ramai mcm ni.. Tapi, insha Allah.. Kita cuba buat yea.. Dalam hidup ni yang penting jangan mudah putus asa. 

Memang kita akan dengar komen orang yang macam-macam yang tanpa sedar mereka mencuri ‘jiwa juang’ kita.. Lepas ‘jiwa juang hilang’… Maka datang lah ‘jiwa jiwang’ kita yang membuat kita menangis berhari-hari meratapi nasib…. Nak buek camno..


1.   Pilih lah kawan-kawan yang tidak menyerah kalah menaikkan semangat kita, yang faham perasaan kita bila nak meluah rasa… yang mengingatkan kita betapa dunia ni sementara. Akhirat destinasi akhir kita. Nabi pun kata nikmat dunia ni bila ada rumah yang luas, kenderaan yang baik (2 faktor join Premium Beautiful ni…) dan sahabat yang setia, insha Allah..


2.   Yang penting kalau tak jumpa kawan yang begitu rupa…. Allah sahaja lah yang kita minta menepuk ketenangan jiwa kita.. Dah dikirim Rasullullah S.A.W. menunjukkan jalan bagaimana Allah mahu kita hadapi ujian-ujian dunia..



3.   Disamping itu baiki amalan harian kita.. Bukan ingat diri nak jadi yang terbaik (stress lak nanti..) tapi seorang insan yang selalu cuba membaiki diri.. Tips bersihkan hati yang selalu ustaz beri salah satunye ialah menghafal doa/surah baru dalam setiap 40hari.. haaaa… kan banyak kerja nak bagi otak buat tu berbanding ingat perkara yang bikin hati rungsing..



4.   Tawakal dan percaya lah… Apabila kita letak diri di garisan yang di landaskan… (macam tayar LRT…) Insha Allah.. Tanpa sedar Allah akan bantu dan kirimkan utusan-Nya memudahkan perjalanan kita nanti..

Amin…





Yours Truly

Call or sms me :
012-6186 031 (Shila Ahmad)
http://shilaahmad.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment